سانسور اروپا انگلیس انگلیس تاثیر گذار

سانسور: اروپا انگلیس انگلیس تاثیر گذار بین الملل ترزا می نخست وزیر انگلیس نخست وزیر ژاپن

گت بلاگز وب‌گردی هشت تصور غلط ورزشی

برخی توصیه‌های ورزشی پایه و اساس علمی درستی ندارند ولی در بین ورزشکاران بسیار گفته می‌شوند و ممکن است که موجب راهنمایی غلط و تمرینات اشتباه شوند.

هشت تصور غلط ورزشی

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، هشت تصور غلطی که در ورزش وجود دارد، عبارتند از:

عبارات مهم : ادرار
۱. انجام حرکات کششی قبل از ورزش جهت جلوگیری از ضرب دیدگی :

بسیاری از ما شنیده ایم که بهتر است قبل از ورزش حرکات کششی ایستا و ساکن انجام دهیم. جهت مثال دست ها را به سر انگشتان پا برسانیم. با این حال تحقیقات علمی این مساله را ثابت نمی کنند. حتی انجام حرکات کششی ایستا قبل از ورزش باعث آسیب رسیدن به بدن نیز می شود. بهتر است بدن را قبل از ورزش گرم کنید و حرکات کششی پویا انجام دهید. جهت مثال حرکات پرشی می توانند موثر باشند.

۲. با شکم خالی ورزش کنید تا زیاد چربی بسوزانید:

بررسی های علمی نشان داده است که ورزش با شکم خالی باعث سوزاندن چربی می شود، ولی جهت طولانی مدت. جهت مثال در طول روزهای متمادی یا هفته های متمادی تاثیر این کار کم کردن پیدا می کند.

۳. ضربان قلب خود را به هنگام ورزش اندازه گیری کنید:
ضربان قلب هر لحظه نمی تواند میزان شدت حرکت را مشخص کند. ماکزیمم ضربان قلب هر کسی با فرد دیگر تفاوت دارد و اندازه گیری ماکزیمم ضربان قلب نیز کار راحتی نیست.
بهتر است شدت حرکت را با کمک روش های دیگر اندازه گیری کنید جهت مثال می توانید که شدت حرکت چقدر صحبت کردن را جهت ما سخت می کند و به این ترتیب شدت حرکت را اندازه گیری کنید.

۴. به هنگام راه رفتن وزنه حمل کنید:

این کار می تواند استقامت شما را زیاد کردن دهد، ولی باعث کالری سوزی بیش تر نمی شود. در صورتی که وزنه های سنگین حمل کنید ممکن است که باعث آسیب رسیدن به بدن شود.

۵. کفش های دویدن را مطابق با نوع پای خود گزینش کنید:

برای افرادی که پایشان به داخل یا خارج انحراف دارد کفش های مختلفی ارائه می شود. با این حال بررسی ها نشان داده است این افراد اگر کفش های خنثی بپوشند کم تر دچار آسیب می شوند و پوشیدن کفش های خاص صرفا باعث کم کردن آسیب نمی شود.

۶. آب بنوشید:

بررسی ها نشان داده است که تشنگی راهی مناسب جهت فهمیدن نیاز بدن به آب است و مورد نیاز نیست که بیش تر از حد نیاز آب بنوشید. در صورتی که بیش از حد آب بنوشید میزان سدیم بدن کم کردن چشمگیری پیدا می کند و خطرناک هست.

۷. رنگ ادرار نشان دهنده میزان کمبود آب بدن است:

درست است که رنگ ادرار به صورت کلی می تواند میزان کمبود آب بدن را نشان می دهد، ولی مواد غذایی که مصرف کرده اید نیز می توانند به رنگ ادرار تاثیرگذار باشند. خودتان را قبل و بعد از ورزش وزن کنید. اگر بیش از یک یا دو کیلو وزن شما عوض کردن کرد این نشان می دهد که آب بدن شما بیش از حد کم شده است است و باید آب بیش تری بنوشید.

۸. بعد از ورزش غذا بخورید تا انرژی بدن تامین شود:

خوردن کربوهیدرات بعد از ورزش می تواند به ورزشکاران استقامتی کمک کند. گفته می شود که شیر کاکائو گزینه مناسبی است لیکن کربوهیدرات و پروتیین داد. ولی افرادی که تنها پیاده روی می کنند یا به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش هوازی سبک انجام می دهند نیازی به مصرف چنین مواد غذایی ندارند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ادرار | صورتی | ضربان قلب | حرکات کششی | ورزش کردن | توصیه های ورزشی | علم ورزش |


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog